PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
„Remont – konserwacja elementów drewnianych dachu i stropu oraz wymianę
pokrycia dachu budynku Kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w
Walawie”
ZAMAWIAJĄCY:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Walawie,
Walawa 63, 37-716 Orły, gmina Orły, powiat przemyski, województwo podkarpackie.
KONTAKT:
Ks. Proboszcz Zbigniew Jakieła – tel.: 663 237422
Jan Szeremeta – tel.: 691 920 257
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
- Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego.
- W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu
 składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść
 zapytania ofertowego do terminu składania ofert.
- Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści
 niniejszego zapytania ofertowego.
 OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
 Zamówienie pn.: „Remont – konserwacja elementów drewnianych dachu i stropu
 oraz wymianę pokrycia dachu budynku Kościoła pw. Najświętszego Serca Pana
 Jezusa w Walawie”.
 Lokalizacja obiektu: dz. nr ewid. 193/1, obr. Walawa, jedn. ewid. Orły.
 Obiekt objęty ochroną konserwatorską na podstawie wpisu do rejestru zabytków
 pod nr A-88 decyzją z dnia 02.06.2004 r.
 Zadanie dofinansowane ze środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w
 ramach Polskiego Ładu.
 Przedmiotowy budynek został poddany remontowi – konserwacji w 2004/5 r.–
 wykonano część robót zatwierdzonego programu. Z uwagi na trudną sytuację
 finansową parafii nie wymieniono pokrycia dachu. Planowane roboty budowlane
 objęte przedmiotem zamówienia zgodnie z decyzją pozwolenie na budowę nr
 428/2015 z dnia 10.11.2015 r oraz dokumentacją projektową stanowiącą integralną
 część decyzji.
 Planuje się wykonanie następujących robót:
 a) zerwanie fragmentami pokrycia starego z blachy ocynkowanej z
 wyłączeniem kopuły;
 b) na powierzchni odkrytej dokonanie szczegółowych oględzin elementów
 drewnianych: krokwi, deskowania/łat, płatwi pośrednich i płatwi namurnicy i
 zaznaczenie miejsc wymagających naprawy;
 c) oczyszczenie elementów drewnianych, wstawienie fleków ewentualnych
 dobitek;
 d) po oczyszczeniu i naprawach elementy drewnianej konstrukcji dachu
 powinny być dokładnie zaimpregnowane;
 e) na tak przygotowanym fragmencie planuje się pokrycie blachą miedzianą;
 f) wykonanie wymiany orynnowania;
 TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
 31.10.2024 r.
 OKRES GWARANCJI:
 Wykonawca udzieli Zamawiającemu 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty
 budowlane od daty protokolarnego odbioru końcowego prac.
 MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:
- Ofertę należy złożyć w osobiście formie pisemnej w Kancelarii Parafialnej – Parafia
 Rzymskokatolicka pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Walawie, Walawa 63, 37-
 716 Orły, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16.05.2024 r., do godz. 17:30.
 O zachowaniu terminu decyduje moment złożenia oferty do siedziby Parafii.
- Dni i godz. otwarcia Kancelarii Parafialnej: od poniedziałku do soboty- 7:30 – 17:30.
 3.Oferty winny być złożone w zamkniętym, nieprzeźroczystym opakowaniu
 oznaczonym w sposób gwarantujący nienaruszalność. Koperta powinna być
 oznaczona: OFERTA na „Remont – konserwacja elementów drewnianych dachu i
 stropu oraz wymianę pokrycia dachu budynku Kościoła pw. Najświętszego Serca
 Pana Jezusa w Walawie”.
 WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
 a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
 prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał min. 5 robót
 budowlanych polegających na remoncie lub przebudowie dachu lub wykonaniu
 elewacji oraz 1 robotę budowlaną polegającą na renowacji kopuły przy zabytku
 nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków – w tym 1 zadanie o wartości
 min. 500 000,00 zł.
 Ocena spełniania warunku określonego w ust. l pkt 1) prowadzona będzie w oparciu
 o wykaz usług wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi należyte
 wykonanie usług (np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów
 rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora itp.) według kryterium spełnia/nie
 spełnia. Brak dokumentów potwierdzających wymagane warunki spowoduje
 wykluczenie oferenta.
 2) dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania
 zamówienia, tj. skierują do wykonania zamówienia co najmniej jedną osobę
 posiadającą odpowiednie kwalifikacje do realizacji przedmiotu zamówienia,
 w szczególności, która:
 a) posiada doświadczenie określone w art. 37 c Ustawy o ochronie zabytków i
 opiece nad zabytkami, która:
- posiada kwalifikacje w zakresie kierowania i nadzorowania prac remontowych w
 specjalności konstrukcyjno-budowlanej, prowadzonych w obiektach zabytkowych
 oraz posiada min. 10-letnie doświadczenie w przedmiotowym zakresie;
- w okresie ostatnich 5 lat sprawował funkcję kierownika budowy nad min. 2
 zadaniami polegającymi na remoncie lub przebudowie lub konserwacji dachu oraz
 wykonania lub renowacji elewacji budynku przy zabytku nieruchomym wpisanym do
 rejestru zabytków – w tym 1 zadanie o wartości min. 500 000,00 zł
 b) posiada doświadczenie jako wykonawca robót budowlanych przy zabytku
 nieruchomym zgodnie z warunkami dotyczącymi zdolności technicznej i zawodowej.
 Ocena spełniania warunku określonego w ust.l pkt 2) prowadzona będzie w oparciu
 o wykaz osób skierowanych do wykonania zamówienia, wraz z dołączonymi
 dokumentami zawierający informacje o posiadanym wykształceniu i doświadczeniu
 poszczególnych osób, według kryterium spełnia/nie spełnia. Brak dokumentów
 potwierdzających wymagane warunki spowoduje wykluczenie oferenta.
 3) przeprowadzą wizję lokalną w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego tj.
 19.04.2024 r. w godz. 9:00 – 12:00, po uprzednim kontakcie telefonicznym. Odbycie
 wizji lokalnej winno być potwierdzone pisemnym poświadczeniem jej odbycia.
 Złożenie oferty bez poświadczenia będzie skutkować odrzuceniem oferty.
 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy posiadający niezbędne
 doświadczenie do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia określonego w
 niniejszym postępowaniu. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji
 doświadczeń Oferenta.
 OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Zamawiający zastrzega dla oferty formę pisemną pod rygorem nieważności.
- Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i podpisana przez osobę
 uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy lub posiadającej odpowiednie
 pełnomocnictwo, na formularzu oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszego
 zapytania ofertowego.
- Wszystkie dokumenty załączone do oferty winny być przedstawione w formie
 oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Do oferty należy dołączyć:
 a) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw
 wykluczenia wg załącznika nr 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o
 zamówienie przez wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej),
 oświadczenie składa każdy z wykonawców.
 b) dokumenty potwierdzające umocowanie osoby składającej ofertę do
 reprezentowania Wykonawcy, np. aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
 działalności gospodarczej lub odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
 pełnomocnictwo itp.
 c) wykaz robót budowlanych wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i
 podmiotów, na rzecz których prace zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
 określających czy te prace zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy
 czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione
 przez podmiot, na rzecz którego prace były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej
 przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
 dokumentów -oświadczenie wykonawcy – w celu potwierdzenia spełnienia przez
 wykonawcę warunków udziału w postępowaniu. Wzór wykazu usług stanowi
 załącznik nr 3 do postępowania;
 d) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia w
 szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
 kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
 zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do
 wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
 informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, w celu potwierdzenia
 spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wzór wykazu osób stanowi załącznik
 nr 4 do postępowania;
 e) kopie uprawnień lub dyplomów, niezbędnych do wykazania warunków udziału w
 postępowaniu w odniesieniu do osób kierowanych do wykonania zamówienia;
 f) w przypadku oferty wspólnej należy dołączyć pełnomocnictwo do
 reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólną (jeżeli dotyczy).
- Zamawiający przewiduje możliwość poprawienia oczywistych omyłek w treści
 oferty, uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty wyłącznie na wezwanie
 Zamawiającego skierowane do danego Wykonawcy. Poprawki, uzupełnienie lub
 wyjaśnienia nie mogą prowadzić do negocjacji treści oferty.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców
 wyjaśnień lub uzupełnień dotyczących treści złożonych oświadczeń i dokumentów.
 UBEZPIECZENIE:
 Zamawiający wymaga od wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów
 potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
 w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
 gwarancyjną minimum 500 000 zł.
 KRYTERIUM OCENY OFERT:
- Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie
 następujące kryterium oceny ofert:
 cena ofertowa – 100%
 Poszczególnym ofertom zostaną przyznane punkty za cenę w skali 1-100 obliczone
 według wzoru:
 ,,Pc” : Najniższa cena oferowana brutto
 — x100
 Cena oferty badanej brutto
 Przyznane punkty zostaną zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku.
- Jeżeli ceny dwóch lub więcej ofert będą takie same, to dla Wykonawców, którzy
 je złożyli będzie zastosowana procedura wezwania do złożenia ofert dodatkowych.
- Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż
 zaoferowane w pierwotnie złożonych ofertach.
- Jeżeli oferty dodatkowe będą posiadały taką samą cenę – Zamawiający ustali
 najkorzystniejszą ofertę w wyniku negocjacji cenowych z poszczególnymi
 Wykonawcami, którzy złożyli te oferty.
- W okresie dokonywania oceny możliwe będzie przedłużenie terminu związania
 ofertą przez Wykonawców samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego jednak nie
 więcej niż o kolejne 30 dni.
- Brak pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania z ofertą na wniosek
 Zamawiającego skutkować będzie wykluczeniem Wykonawców.
 ZAŁĄCZNIKI:
- Wzór formularza oferty – załącznik nr 1 [POBIERZ]
- Wzór oświadczenia o o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku
 podstaw wykluczenia – załącznik nr 2 [POBIERZ]
- Wzór wykazu robót budowlanych – załącznik nr 3 [POBIERZ]
- Wzór wykazu osób – załącznik nr 4 [POBIERZ]
- Wzór poświadczenia odbycia wizji lokalnej – załącznik nr 5 [POBIERZ]
